Mi az első lépés amit megszoktak lépni a nem tudatos brandépítők? Először is hirdetni akarnak! Na de hol?„Szórólapozzak? Á az nagyon csehszlovák!Képújság? Basszus, azt már 97-ben is csak a nyomik nézték… Hirdetek a televízióban, meg, jó lenne még a neten, mert akkor viszik majd mint a cukrot! Igazából szeretném, hogy a termékemről beszéljenek, mert akkor tuti, hogy nem kell akciózni! Nem akarok akciózni, mert a kupon oldalon is csak a tipikus „akcióvadászok” fognak megtalálni, és az inkább brand romboló, és nem brand építő! Szóval brandet kell építenem, fel is hívom a Cofidist! „
Na és akkor ez után az eszmefuttatás után kulminálódik a probléma …amikor a marketingköltésed kezd valami pénzügyi orosz ruletté változni. Nyilván ez nem a Te hibád, hiszen, azt látod a nagyok mindenhol ott vannak! Márpedig Te a nagyok közé szeretnél tartozni. Megértem, sőt arra biztatlak ne is hátrálj meg.
Már most gondolkodj nagyban… de előtte nézd meg mennyi van a zsebedben!

A brand építés nem indián woodoo szertartás, ahol körbe álljuk a tüzet és esőt csinálunk, hanem egy jól felépített matematikai képlet. Tele van konstans elemekkel, és természetesen változó tételekkel. Mielőtt szeretnél brandet építeni azt javaslom ülj le, és válaszolj a következő kérdésekre
- Mi a brand építésem célja?
- Ki a célcsoportom?
- Milyen üzenetet szeretnék eljutatni a termékemről a célcsoportomnak?
- Mennyi pénzem van rá?
Ha ezekre a kérdésekre tudod a választ, akkor érdemes belevágnod! Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lesz több kérdés, amiket meg kell válaszolnod, de ezekkel már meg tudod tenni az első kezdetleges lépéseket!
Na de miért is fontos tudni ezeket? Először is nem mindegy, hogy eladni akarsz vagy a termékedet akarod pozícionálni! Nem mindegy, hogy termékedet kinek akarod eladni, kik vásárolnak tőled, kinek szól a szolgáltatásod? Ha meg tudod határozni a vásárlóid körét, meg tudod határozni a vásárlási szokásaikat. Sőt tovább megyek: ha tudod ki a célcsoportod akkor azt is tudnod kell mit szeretnek, mi iránt érdeklődnek, milyen csatornákat- fórumokat használnak, hol lelhetőek fel. Ezek nem bonyolult dolgok, de már is közelebb kerülsz ahhoz, hogy tudd, milyen platformon akarod megszólítani őket. Ha pedig meg van a platform, akkor törjük fel azt a bizonyos malacperselyt, és nézzük meg mennyi az annyi.
Brandet építeni olyan, mint ha házat építenénk: először is tudnunk kell, meddig ér a takaró.

Ha tudom mekkora büdzsém van, akkor tudom, hogy mit engedhetek meg magamnak. Nyilván párszázezerrel havonta nem fogok tudni TV és rádió hirdetéseket venni, de még ha tudnék is, vajon mitől lenne ismertebb a brandem, ha szombat délután feltűnök valamelyik kis csatornán egy műsor után 5 másodpercben?!
Szóval innen indul az izgalmas rész… ha nincsen 100 millióm egy jól megtervezett durva média kampányra, akkor le is húzhatom magam a vécén? A válasz: NEM!
Én azt mondom, aki pénz nélkül nem tud brandet építeni, az pénzzel sem tud!
Na de akkor mi a megoldás? Ha azt látom, hogy nincs sok pénzem, ne is kezdjek bele?
Én azt mondom, már bele is kezdtél! Ugyanis brand-je mindennek és mindenkinek van. Maximum nem tudatosan használja, vagy nem építi, hanem rombolja. A brand építés nem onnan indul, hogy hirdetésekre dobjuk ki a pénzt. A brand építés onnan indul, hogy tudom, kinek akarok kommunikálni, tudom hogy mit és a fórumot pedig megteremtem magamnak. Ha van rá büdzsém megveszem, ha nincs , akkor megszerzem. Erről szól az Építs Brandet Nulla Forintból képzésem. Erről beszélek az előadásaimon, ezt hallhatod a CD-imen is! Arra próbálom oktatni a nagyérdeműt, hogyan tudod úgy építeni a branded, hogy közben nem költesz el milliókat. Érdekel ?!